Hoe kunnen
we je helpen?
Wij krijgen de meeste vragen over
Kwijtschelding
- Wat is kwijtschelding?
- Hoe bepalen wij of u kwijtschelding krijgt?
- Heeft kwijtschelding aanvragen zin voor mij?
- Hoe kan ik kwijtschelding aanvragen?
- Kan ik hulp krijgen om kwijtschelding aan te vragen?
- Geen kwijtschelding gekregen en bent u het daar niet mee eens?
- Voor welke belastingen kunt u kwijtschelding aanvragen?
- Moet ik het aanslagbiljet al betalen als ik kwijtschelding aanvraag?
- Moet ik ieder jaar opnieuw kwijtschelding aanvragen?
- Ik zit in de schuldsanering. Waarom krijg ik geen kwijtschelding?
- Ik ben ondernemer. Kan ik kwijtschelding krijgen?
Betalen
- Hoe kan ik betalen?
- Wat is het rekeningnummer van BSOB?
- Wanneer moet ik mijn aanslagbiljet betalen?
- Ik heb een aanmaning gekregen. Wat moet ik doen?
- Ik heb een dwangbevel gekregen. Wat moet ik doen?
- Ik wil in termijnen betalen, maar niet met een automatische incasso. Kan dat?
- Ik kan mijn aanslagbiljet niet betalen. Wat nu?
- Ik ben te laat met betalen. Wat nu?
- Ik heb bezwaar gemaakt. Moet ik dan wel al betalen?
- Ik heb (denk ik) een nepbrief, -mail of sms (phishing) ontvangen. Wat moet ik doen?
Hondenbelasting
- Wat is hondenbelasting?
- Waarom vindt er een hondencontrole plaats?
- Wanneer wordt deze controle uitgevoerd?
- Wie voert de hondencontrole uit en kan deze persoon zich legitimeren?
- Hoe kan ik mijn hond aan- of afmelden?
- Kan ik mijn hond ook telefonisch aan- of afmelden?
- Ik heb geen hond maar pas af en toe op / de hond is tijdelijk in huis
- Wat gebeurt er als ik mijn hond niet aanmeld?
- De controleur geeft aan dat er op mijn adres geen hond(en) staa(t)(n) geregistreerd, maar ik heb deze al aangemeld.
- Wat gebeurt er als de controleur langskomt maar ik ben niet thuis?
- Voor welke gemeenten voert BSOB de hondencontrole uit?
- Wordt de gehele gemeente gecontroleerd?
- Wat zijn de tarieven voor de hondenbelasting?
- Zijn er ook vrijstellingen voor de hondenbelasting?
- Is het buitengebied vrijgesteld van hondenbelasting?
- Ik heb een aanslagbiljet hondenbelasting ontvangen, maar ik heb geen hond.
Meer vragen
WOZ-waarde
- Wat is de WOZ-waarde?
- Hoe bepalen we de WOZ-waarde?
- Hoe controleer ik mijn WOZ-waarde?
- Mijn WOZ-waarde is gestegen. Hoe kan dat?
- Waarom krijg ik een aanslagbiljet voor mijn verkochte huis?
- Op de waardepeildatum was mijn woning nog niet klaar, toch krijg ik een WOZ-beschikking. Hoe kan dat?
- Niet eens met de WOZ-waarde?
- Ik heb een inlichtingenformulier ontvangen. Waarom moet ik dat invullen?
- Wat is de waardepeildatum?
- Waar wordt de WOZ-waarde voor gebruikt?
Automatisch incasso
- Wat is automatische incasso?
- Ik wil een automatische incasso aanvragen. Hoe doe ik dat?
- Ik wil het rekeningnummer voor de automatische incasso aanpassen. Hoe doe ik dat?
- Ik wil de automatische incasso stopzetten. Hoe doe ik dat?
- Welke belastingen kan ik met automatische incasso betalen?
- Mijn automatische incasso is door BSOB beëindigd. Hoe komt dat?
Wijzigingen particulieren
- Moet ik mijn verhuizing doorgeven aan BSOB?
- Ik ga verhuizen. Krijg ik belastinggeld terug?
- Ik heb mijn woning verkocht. Krijg ik dan belastinggeld terug?
- Een naaste is overleden. Moet ik dat doorgeven?
- Ik wil mijn aanslagbiljet in de toekomst (niet meer) via MijnOverheid ontvangen. Waar geef ik dat door?
- Ik huur een kamer en heb een aanslag zuiveringsheffing woonruimten ontvangen. Is dit terecht?
Wijzigingen ondernemers
Brief informatieverzoek foto's woningen (foto-tool)
- Ik heb een brief gekregen over een informatieverzoek woningen. Wat moet ik aanleveren?
- Is het verplicht om foto's in te sturen?
- Mag het opvragen van foto's volgens de privacywetgeving?
- Wat moet ik doen als ik de aangeleverde foto's wil (laten) verwijderen?
- Kan ik een afschrift krijgen van de aangeleverde informatie/foto's?
- Ik snap niet wat de binnenkant van de woning te maken heeft met de WOZ-waarde, waarom willen jullie hier foto’s/informatie over ontvangen?
- Waarom vragen jullie de informatie met foto's door te geven?
- Is het leveren van informatie over de binnenzijde van mijn woning verplicht?
- Wat is de wettelijke grondslag van deze verplichting?
- Wat moet ik doen als ik de informatie niet kan of niet wil leveren?
- Ik wil van een bepaalde ruimte (bijvoorbeeld de slaapkamer) geen foto maken. Mag ik deze dan overslaan?
- Worden de gegevens veilig bewaard en voor hoe lang?
- Vragen of verwerken jullie persoonsgegevens?
- Wordt de WOZ-waarde aangepast naar aanleiding van de geleverde gegevens?
- Ik ben geen eigenaar meer, wat moet ik nu doen?
- Ik ben eigenaar van een nieuwbouwwoning, waarom krijg ik dan toch het informatieverzoek?
- Ik heb een informatiebeschikking ontvangen terwijl ik de informatie telefonisch al verstrekt heb, wat moet ik nu doen?
- Wat kan ik doen als de QR-code het niet doet?
- Hoe vaak ontvang ik deze brief?
Heeft u nog een andere vraag?
Bel ons. Op werkdagen zijn wij tussen 09.00 uur en
16.00 uur bereikbaar op 088 – 551 00 00.
Heeft deze informatie je geholpen?